top of page
  • תמונת הסופר/תstudio LEESH

IKEA HACKS


 

אנו נמשכים למוצרי איקאה בגלל שזה עיצוב פשוט, פונקציונלי ובעיקר בגלל שקשה להתווכח עם שולחן קפה ב125 שקל. ידידותי לארנק ונוח ככל שיהיה, לרהט את כל הדירה שלך ברהיטי איקאה, יכול להיות מעט מאכזב כשאתה מבין שלרוב חבריך יש את אותה מיטה, ואת אותו מדף ספרים.

איקאה האקינג הפכה לדרך נפוצה להכניס את האינדיבידואל לייצור ההמוני. פתרונות בהתאמה אישית נותנים מראה ייחודי לבית, בדרך קלה וידידותית לתקציב. במאמר זה נראה לכם כמה מהשדרוגים שאנחנו אוהבות לעשות לרהיטים השווים של המותג השוודי - שדרוגים שיהפכו אותם למשהו שלא מוצאים בכל בית. שדרוג הידיות של השידה הוא רק קצה הקרחון, אנחנו מדברות על שדרוגים שמשנים את עיצוב הפנים של הבית, כאלו שמייצרים התאמה בין המוצר לבית שלכם, ובעיקר נותנים לרהיט הפשוט מראה יוקרתי.


מתוך מפגשים עם עשרות לקוחות, שגם להם חיבה למותג ובעיקר תקציב איקאיסטי, הגדרנו 3 עקרונות מנחים לעיצוב פנים ALLA IKEA.

 

1. קחו דברים בפרופורציה (וגם אם לא, לא נורא)


איקאה עובדת בשיטת המודולים (יחידות במידות קבועות), יחידות אלו מאפשרות לה ייצור המוני, וחיבור מודולרי של מספר חלקים לרהיט בהרכבה אישית. למרות המגוון הרחב והמעוצב, הרהיטים של איקאה אינם מותאמים לחלל, או כמו שאומרים בשפה המקצועית אינם BUILT-IN. נקח לדוגמא את ארונות הבגדים של איקאה: כמעט תמיד גודלם אינו תואם את פרופורציות החדר. גם ברוחב וגם בגובה, לרוב ישארו רווחים קטנים ומעצבנים, שטחים מתים, שרק אבק יכול למצוא בהם שימוש. לבעיה המתסכלת הזו אנחנו מציעות כמה פתרונות:


  • קיבוע בגבס - עשו חישוב של הגודל המקסימלי של ארון איקאה שיכול להיכנס בחדר שלכם, והכינו נישה מגבס המותאמת למידות אלו. הגבס הוא חומר זול ונוח לתפעול, ובקלות ניתן לבנות נישה מדויקת למידות הנדרשות, ולייצר ארון built-in.


  • על הקיר ובאוויר - אחת הדרכים היותר מעוצבות להתגבר על בעיית הגודל של הארון היא לנתק אותו מהרצפה. מי אמר שארון חייב להגיע עד הרצפה, דווקא להפך, אם ננתק בצורה מספיק משמעותית את הארון מהרצפה, נוכל לייצר מקום נחמד לרהיט נוסף כמו הדום, או ספסל, ולהפוך את המראה הסטנדרטי ללוק מלא בסטייל.


  • לסגור פינה – עוד דרך נחמדה להתגבר על בעיית הגודל, היא דווקא לקחת ארון שקטן משמעותית מהקיר עליו הוא אמור לעמוד. ככל שיהיו רווחים יותר גדולים, ניתן יהיה למלא אותם בנגרות פשוטה ומותאמת, ולשנות לחלוטין את הרהיט הבסיסי.


 

2. הסבה מקצועית - לכל רהיט תבחרו את התכלית


הרהיטים של איקאה עוצבו בקפידה כך שיתאימו וישתלבו כמעט עם כל רהיט אחר. תכונה זו של רהיטי איקאה, גורמת לנו לחשוב יצירתי, ולהשתמש ביחידות של איקאה לאו דווקא בהקשר המיועד שלהן.

דוגמא טובה לכך היא תוספת אי למטבח: כשמתאפשר, אי במטבח הוא תמיד שדרוג טוב. חלק נכבד מרהיטי איקאה יכולים לעשות הסבה לאי מטבח. חשבו מחוץ לאי, ותראו איך יחידות הספרים המוכרות, ושידת האיפור שנמצאת בכל בית, הופכים לאי שמותאם לכם אישית: יחידות בסיסיות כמו KALLAX , FINNVARD, MALM, HEMNES, BILLY , יכולות לשמש בסיס טוב לאי. לכל אחת מהיחידות האלו, ניתן להחליף/ להוסיף משטח עליון (בוצ'ר או שיש), במידה והן נמוכות מדי, ניתן להוסיף להם גלגלים של איקאה RILL ולייצר אי נייד. וכמובן ישנה האופציה לצבוע את יחידת הבסיס בכל גוון שמתאים לכם.

 

3. נגיעה קטנה, כל התמונה משתנה


הפרטים הקטנים, החומריים והצבעוניים, הם התבלין הסודי והסופי בעיצוב. העיצוב הפשוט והנקי של איקאה, מאפשר בכמה פעולות - חלקן ממש פשוטות - לייצר לוק ואופי אחר לחלוטין לרהיט הבסיס. ננסה להציג בפניכם ע"י רהיט אחד, איך תוספת קטנה עושה את כל ההבדל. נקח לדוגמא את הרהיט IVAR , שבגלל שהוא בסיסי, אפילו גולמי, אנחנו די בטוחות שרובכם אפילו לא מסתכלים עליו כשאתם באיקאה:


  • לצבוע מחדש - הפעולה הכי בסיסית שאפשר לעשות היא לצבוע את הרהיט. אבל את זה אתם כבר יודעים. הטיפ שלנו לגבי הצביעה הוא ללכת עד הסוף. צבעו את הרהיט באותו הצבע של הקיר, וכך תדגישו את הרהיט ותיצרו מיקוד בחלל. על פעולה פשוטה זו של האחדה בצבע אנחנו מרחיבות במאמר שלנו "על צבעים ואנשים - יחסינו לאן".


  • לשנות גוון – ארון IVAR עשוי מעץ אורן- בעל מראה פשוט וגולמי. אם אתם אוהבים את מראה העץ הטבעי, אך הגוון של האורן לא משרת אתכם, ניתן לצבוע את הארון בגוון של עץ שונה ע"י ורנית (לכה שקופה). פעולת הגיוון הופכת את העץ לכהה יותר.


  • להוסיף משטח עליון – משטח שיש ואפילו משטח עץ פשוט, ישדרגו את מראה הארון לחלוטין. הרהיט יראה יותר שלם ומרשים, ואף אחד לא יחשוד שזה רהיט של איקאה.


  • להעמיד על הרגליים – הוספת רגליים היא דרך טובה ומאוד פשוטה, להכניס טוויסט לרהיט. Pretty Movement, היא חנות אינטרנטית, שבה מציעים פתרונות לאיקאה האקינג. אחד מהפתרונות שהם מציעים, הוא מגוון רחב של רגליים מעוצבות, המותאמות במיוחד לרהיטים של איקאה. הוספת רגליים היא אחת הפעולות שיותר משדרגות ומשנות את עיצוב הרהיט. החברה עושה משלוחים לארץ ואנחנו ממליצות לכם להציץ באתר שלהם.

אנחנו לא מתביישות לומר שאנחנו פשוט אוהבות את איקאה. אנחנו אוהבות את איקאה בגלל המחירים הנוחים, העיצוב המודרני, החדשנות, ובעיקר בגלל האקינג. מאחורי האקינג של איקאה עומד הרצון להתאמה אישית, וזה לדעתנו, הבסיס הכי מוצלח לעיצוב מקורי ומדויק.

 

כל התמונות במאמר לקוחות מפינטרסט.



הסתקרנתם? השאירו פרטים וביחד נוכל להכניס את איקאה אליכם הביתה




bottom of page