top of page
  • תמונת הסופר/תstudio LEESH

סדר בסגר


 

חג פסח מתקרב, והשנה נחגוג אותו בצורה קצת אחרת. בעיקר בגלל הסגר, הגיע הזמן לעשות סדר.


כולנו במרץ מנקים ומסדרים, כל אחד בדרכו. יש כאלו ממיינים את כל מה שאגרו בשנה האחרונה, כשרק החזקים שורדים ולעומתם יש כאלו שעוד שומרים דברים מתקופת הגן, כל שנה פותחים, נזכרים, מנקים אבק ומחזירים שוב למקום. כך או כך, כולנו מרגישים שאם היה עוד ארון, עוד מגירה, עוד אחסון - היה לנו הרבה יותר קל.


מגמת העיצוב המודרני, המינימליסטי ונטול העומס רק הולכת ומתחזקת בשנים האחרונות, והשאלה כיצד לאחסן בצורה מסודרת את חפצינו הפכה חשובה מתמיד.

אחסון מובנה (נגרות), מאפשר לנצל חללים מלאי פוטנציאל בבית בו שום ריהוט אחר לא יכול לתת לכך מענה.

תכנון חכם בשלבי העיצוב הוא המפתח להבטיח ניצול נכון ומקסימלי לטובת אחסון.


ספסלים מובנים, מגירות נסתרות וארונות מאורגנים הם פתרונות אידאליים לאחסון פריטים יומיומיים. בצורה זו, מגוון רחב של רהיטים בבית מקבלים על עצמם פונקציה נוספת - אחסון, והשטח הלא מנוצל ממוקסם.

אחד האתגרים הגדולים בעיצוב פנים הוא לייצר פתרונות אחסון לבית בדרך פרקטית ואסתטית.

ריכזנו עבורכם את המקומות שאנחנו לא שוכחות לנצל בתכנון הבית.


 

1. סל כביסה


כולנו משתמשים בו באופן יום יומי, אך זהו הפריט האחרון שנחשוב עליו כשאנחנו מאבזרים את החדר, ולמען האמת צריך לתת לו את המקום לו הוא ראוי.

בתוך ארון הרחצה או בתוך ארון הבגדים, ניתן לגייס את אחד המדפים או המגירות לטובת המשימה. זה יכול להיות ארגז בנוי בנגרות מותאמת או סל פלסטיק שמחובר לדלת הארון, העיקר שלא יעמוד באמצע החלל ויצור בלאגן. טיפ חשוב מאיתנו בעניין - לכביסה יש נטייה לצבור ריחות לא נעימים. חשוב שאחסון הכביסה יהיה מאוורר.


2. מכונות הכביסה


חדר השירות כבר מזמן התמזג עם חדר הרחצה בתכנון הבית הישראלי. הכנסת מכונות הכביסה לחלל רחצה מעוצב זה אתגר של מקום ואסתטיקה, אחרי הכל חייבים להתייחס לפיל שבחדר. אחסון מכונת הכביסה והמייבש בצורה יעילה, יכול לשמור ואף לתרום לעיצוב החלל. הטיפ הכי חשוב בעניין הוא אוורור. מכונות הכביסה פולטות חום רב בעת הפעלתן, ונגרות שלא תאפשר אוורור לאדי החום, תיהרס מהר בגלל הלחות המוגברת. גם כאן עיקרון מנחה זה הוא סיבה למסיבה, ופתחי האוורור יכולים להפוך לפריט עיצובי מעניין.


3. ניצול שטח המראה


מראות הן תמיד הזדמנות להעז בעיצוב. אנחנו אוהבות להתייחס אליהן כפריט אמנות בחלל ולעצב אותן עד הפרט האחרון, אך חשוב מאוד גם לתת מחשבה על הפונקציה, או יותר נכון הפונקציה המפוספסת של האחסון שהמראות מאפשרות. אם נהפוך את המראה לארון צר במקלחת, בפינת האיפור או אפילו בכניסה לבית, נוכל לאחסן בתוכו דברים שימושיים וחשובים.


4. ארון חשמל


בהחלט הדבר הכי מבאס בבית. כל הבית מתוקתק ומעוצב עד שמגיעים ללוחות החשמל - הפריט הכי מכוער שיכלו להמציא. בכל הקשור לארונות חשמל אנחנו ממליצות לחפות! ניתן להסתיר את הקיר שעליו מותקן ארון החשמל בנגרות, ואם יש מקום אף לייצר ארון שבתוכו חבוי לוח החשמל, וכך גם להרוויח שטח אחסון נוסף. בצורה זו נסתיר את ה"מפגע" העיצובי ונרוויח עיצוב ואחסון נוסף.


5. הרווחים הקטנים


יש פריטים שחייבים להיות מוצנעים. אביזרי ניקיון הם בהחלט כאלו. מצד אחד חשוב שיהיו נגישים, מצד שני הם לא כל כך "סקסיים" וזה לא משהו שנרצה לראות עומד בחלל כל הזמן. המגב, המטאטא, והיום גם שואבי האבק - הם פריטים צרים שניתן לאחסן אותם ברווחים צרים שלרוב לא מנוצלים. אנחנו אוהבות תמיד לייצר יחידה כזו ליד המקרר, או בארון הכביסה. יחידות אנכיות עם ידיות נוחות, שמייצרות אחסון נסתר ומפתיע.


6. כניסה לבית


במידה וניתן, אנחנו ממליצות לתכנן בכניסה לבית נגרות שתאחסן את כל הדברים הנחוצים לנו ביציאה\חזרה הביתה: נעליים, מעילים, מפתחות, מטריות, הרצועה של הכלב - כל כך הרבה דברים קטנים שצריך למצוא להם מקום. לפעמים צריך רק רהיט אחד שיעשה את כל העבודה. ספסל ישיבה עם אחסון או ארון שמכיל תלייה, מדפים לנעליים ולפיצ'יפקס יכול להיות מענה לכל יצרני הבלאגן בכניסה.


7. קיר חוצץ


כמעט בכל בית יש קיר מפריד בכניסה, מסדרון ארוך וצר שמחלק בין הסלון לחדרים או שני חללים שהייעוד שלהם הוא להתמזג / להתחבר. המקרים האלו הם פוטנציאל אדיר למקומות אחסון נוספים בבית. נסו לחשוב על הרהיט כארון דו צדדי המפריד בין שני אזורים בבית וטומן בתוכו ממלכת אחסון. שלבו בין מידוף פתוח המאפשר אחסון ספרים וחפצי נוי לבין מידוף סגור המאפשר אחסון פרקטי.

התחילו מרשימת החללים הלא מנוצלים בבית שהייתם רוצים לשנות רצוי לחשוב מה הם החפצים שהחלל עתיד להכיל, נסו להעריך את כמות האביזרים שאתם רוצים לאחסן ובאיזה שיטה - גלויה או סמויה, כי לכל חפץ יש את מקום האחסון המותאם לו. תכנון נכון מראש יעזור לכם להימנע מהבלאגן ולהתאים פריט דקורטיבי ופרקטי כאחד.


הכנו עבורכם צ'ק ליסט של פריטים שלא תשכחו למצוא להם מקום


 

כל התמונות במאמר לקוחות מפינטרסט.





bottom of page