top of page
  • תמונת הסופר/תstudio LEESH

על צבעים ואנשים- יחסינו לאן


 

לאחרונה אנחנו פוגשות הרבה לקוחות שמרעננים לנו את העבודה. ישנה תחושה שהלקוח הישראלי מוותר על מוסכמות חברתיות, ועוזב את השמרנות המאופקת שאפיינה את עיצוב הבית הישראלי בשנים האחרונות. עד לא מזמן הייתה תחושה שבית צריך להיות מונוכרומטי, צבעוניות אורבנית אפורה וניטרלית, בטענה המרכזית: "שלא יימאס לי". הריצוף אפור ערפילי, המטבח לבן שלג, והקירות במקרה שהשתוללתם והחלטתם להעז, בצבע שמנת חמוצה ;).

נכון, צבע זה לא לכל אחד, אבל גם מי שמחפש משהו סולידי, רוצה ליצור עיצוב עם אמירה אישית, שייתן אופי וחיים לבית. מתוך מפגשים עם עשרות לקוחות, הצלחנו לאפיין שלוש מערכות יחסים בין דיירים וצבע. לכל טיפוס של דייר מצאנו את הדרך הנכונה להכניס את הצבע הביתה.

 

סטוץ - פשוט ולא מחייב

האפשרות הפשוטה ביותר לצבע בבית היא על הקירות. כל אחד יכול לעשות זאת בתוך זמן קצר, זו בהחלט התמורה הגבוהה ביותר לכסף, והכי חשוב - בדרך הזו תוכלו לבצע שינוי מבלי להתחייב למערכת יחסים ארוכה. אז נכון, אפשר ללכת על הטוב והמוכר, ופשוט לצבוע קיר אחד בצבע, אבל לא בשביל זה כתבנו את המאמר. ניתן ליישם את השיטה הזו בדרכים קצת יותר יצירתיות - צביעה זה לא קיר , נעים להכיר:


1. לצאת מהגבול - אם אתם מעדיפים לייצר מיקוד צבע אחד בחלל (כמו שאומרים בז'רגון המקצועי - קיר כוח), המלצתנו היא לחרוג מעט מהגבולות, אל הקירות השכנים. כך תוכלו לייצר נישה בחלל ללא תוספות בנייה.


2. לקחת בפרופורציה – העקרון הבסיסי ביותר בעיצוב הוא קומפוזיציה משובחת. חשבו על הקיר כדף לבן, וצבעו חלקים ממנו בפרופורציה נכונה. חצי קיר, שני שליש קיר, ואפילו פס אנכי או רוחבי באמצע הקיר, ייצרו פרופורציה מעניינת בחלל, ויראו יותר כמו טפט מוצלח ולא רק כתם צבע. כדי לדייק את הביצוע ולהגיע לרמת גימור גבוהה, המלצתנו היא לשים קרניז (פרופיל דקורטיבי) במפגש בין הצבעים.


3. למעלה עדיף – אם כבר לשבור מוסכמות, מה דעתכם על תקרה בצבע?! לתקרה השפעה רבה על החלל. היא יכולה לשנות פרופורציה, להשפיע על פיזור האור ולייצר אווירה מיוחדת. בעבר, תקרות מעוצבות נחשבו לחלק בלתי נפרד מתכנון החלל, ואנחנו חושבות שצריך להחזיר לתקרה את הכבוד הראוי לה. תקרה צבועה תחומה בקרניז, או תקרה בצבע שזולג מעט לקירות, תשמש כאלמנט עיצובי בפני עצמו שיהפוך חלל ללא שגרתי.


 

יחסים פתוחים – לדעת לגוון נכון

אפשרות נוספת להכנסת צבע הביתה, היא לתת לצבע לזלוג מהקירות. זוכרים את קיר הכוח?! ועכשיו תחשבו שהוא משפיע על כל מה שמוצמד אליו. הכוונה היא לא לכמות, אלא לאיכות: עדין מדובר על אזור נקודתי של צבע, ולא על צבעוניות משתוללת בכל פינה, אבל אנחנו אומרות לא על הקיר לבדו! בכל חלל אפשר למצוא את הקיר הנכון ליישום זה.


דוגמאות שאנחנו אוהבות:

-במטבח אנחנו לרוב "מעלות" את צבע ארונות המטבח לקיר שמאחוריהם.

-בחדר השינה אפשר את גב המיטה, ואת הקיר שעליו היא נשענת, לאחד באותו הצבע.

-גם את הדלת בחדר אפשר לצבוע באותו צבע קיר שעליו היא מותקנת.


בעיצוב פנים מדברים לרוב על שילובי צבעים, אבל בהחלט ניתן לעצב גם רק עם צבע אחד. אפשר ליצור חללים עשירים ומעניינים כשמייצרים האחדה של צבע, ובוחרים קיר אחד שעליו אפשר להתפרע. אמנם יש כאן מחויבות יותר גדולה בעניין העיצוב, אבל כמות הצבע בחלל היא נקודתית , ובמקרה שתחליטו לשנות לא תצטרכו לשבור את הקירות.

 

חתונה קתולית- נאמנות טוטאלית

יש שיגידו שאולי זה מוגזם, אבל בעינינו זה עיצוב מוצלח ומפתיע. הכוונה היא לצבעוניות עד הפרט האחרון. קירות ורהיטים, דלתות וברזים, אפילו במילוי שבין האריחים אפשר להוסיף קריצה של צבע. הכל תלוי במינונים ובשילובים הנכונים, שיוצרים את האיזון גם בחלל מלא בצבע. הטיפ הכי חשוב ביישום השיטה הזו, הוא לבחור צבעים שאתם אוהבים. צבעים שמשפיעים לכם לטובה על מצב הרוח, ולא להיכנע לטרנדים זמניים. יש לא מעט סכמות לשילוב צבעים, ריכזנו עבורכם את אלו שאנחנו חושבות שתמיד עובדות:

1. 50 גוונים לצבע – מונוכרום- הכוונה היא לגוונים שונים של אותו הצבע . הסיכוי לטעות ביישום השיטה הזו הוא בעינינו אפסי. למעשה, זו טכניקה ש"מכופפת" את החוקים בהקשר של צבעוניות. אין פה באמת שילובי צבעים, אלא רוויה עשירה של גוון אחד שאליו אתם מתחברים. הטיפ הכי חשוב שלנו ביישום הטכניקה הזו, הוא טקסטורה! מכיוון שמונכרום יוצר פלטה שקטה יחסית, המרקם ממלא תפקיד חשוב בהוספת אופי ומימד. קיר חלק, ספה עם מרקם עשיר ושולחן עם טקסטורה של עץ, שיהיו באותו הצבע, יבלטו וייצרו קונטרסט גדול ומעניין יותר בחלל. השונות במרקמים מונעת מהצבע להראות שטוח, ובשילוב עם הפלטה המונכרומטית נוצר חלל מאוזן ועשיר.


2. ניגודים משלימים – על הפכים משלימים נאמר כבר הכל, גם בהקשר של התאמת צבעים בעיצוב פנים. כמו כל מערכת יחסים טובה, הכי חשוב זה שאחד יחמיא לשני. זוג צבעים מנוגדים מבליטים ומעצימים אחד את השני ומושכים המון תשומת לב. לכן האתגר הכי קשה כשמעצבים איתם, הוא להשיג איזון הרמוני. נכון שקומבינציית צבעים משלימה מבוססת על שני צבעים, אך ההמלצה שלנו היא לעבוד עם הצבעים ברוויה מגוונת. שימוש בגוונים ברוויה נמוכה (בהירים) יעדן את הניגודיות של הצבעים. יתרה מזאת, אנחנו ממליצות למתן את הניגודיות של הצבעים, ע"י הכנסה של צבעים ניטרליים, שחור לבן ואפורים. בשימוש מאופק כזה, פלטת צבעים משלימה יכולה להחמיא מאוד לחלל וליצור מראה מתוחכם ועשיר.


3. משלושה יוצא חלל – לאמיצים בלבד! קומבינציה של 3 צבעים מגלגל הצבעים- טריאדי. אם אמרנו שבקומבינציה של צבעים משלימים נוצרת דרמה, אז הקומבינציה הזו היא ממש טלנובלה. שילוב צבעים טריאדי דורש תכנון ומחשבה תחילה, כיוון שמדובר במספר גדול יותר של גוונים מנוגדים זה לזה. עיצוב כזה הוא מרובד אך ממוקד, ומטרתו העיקרית היא ליצור השפעה חזותית חזקה. המלצתנו העיקרית עבור שילוב זה, היא מינונים. בחרו גוון צבע ראשי שיהווה רקע וימלא לפחות כמחצית החלל. צבע נוסף יהיה במינון נמוך יותר מהראשון וימלא כשליש מהחלל. הגוון השלישי ימלא לא יותר משישית מהחלל. הצבע הראשון מהווה רקע ובסיס, השני משלים ומעצים את הראשון, והשלישי יוצר את נקודת הפוקוס בחלל. האיזון הוא חשוב ביותר, ולכן גם כאן, נמליץ לשלב גוונים נוספים של שלושת צבעי המקור, ביחד עם גוונים ניטרליים כמו לבן, שחור ואפור. זהו עיצוב תוסס ונועז שיוצר חלל אנרגטי, ולכן צריך לחשוב באיזה חלל הכי נכון לשלב את הצבעים. שימוש מושכל ומאוזן בפלטת צבעים משולשת, ימלא את החלל שלכם באנרגיה, הרמוניה, ובעיקר – צבע!


צבע הוא אלמנט עיצובי משמעותי מאוד בעיצוב פנים. אם יודעים ליישם את הכללים הנכונים, כל ביטוי של צבע, ייצר חלל הרמוני ומעניין.

 

כל התמונות במאמר לקוחות מפינטרסט.



רוצים שנעזור לכם להכניס צבע לבית?

אל תפחדו להתנסות ולבטא את עצמכם!




bottom of page