top of page
  • תמונת הסופר/תstudio LEESH

תחיית הלינולאום



החלק הכי מרגש בעבודה שלנו הוא החקירה של עולם העיצוב בכל רגע נתון. אנחנו תמיד מחפשות השראה ואת הדרך לצאת מהקופסא, עם זאת אנחנו בקשר הדוק עם המציאות היומיומית והצרכים של לקוחותינו. המפגש של חלום העיצוב והמציאות הפונקציונאלית, מביא אותנו למצוא פתרונות נכונים ובלתי צפויים.

חומר מיוחד ומפתיע, הוא הרבה פעמים הפתרון לגישור בין העולמות האלו. במאמר זה נציג לכם את אחד מהחומרים המפתיעים ביותר שנחשפנו אליהם, הלינולאום. כן, כן קראתם נכון, הלינולאום, אותו החומר שנתפש בתודעה הציבורית בכלל ובעיצוב פנים בפרט כלא סקסי, החומר ששימש ,במקרה הטוב, כרצפת מטבחים בדירות תל אביביות ישנות, ובמקרה הרע כרצפת בתי חולים, החומר שמעביר צמרמורת בגוף לכל אדם בעל מודעות קלה לעיצוב, דווקא הוא זה שריגש אותנו במיוחד.


 

הידעת?

הלינולאום הוא חומר ידידותי לסביבה, עשוי שרף עצים ושמנים טבעיים המתחדשים בקלות ובזמן יחסית קצר. יתרונו הגדול ביותר הוא היותו חומר עמיד במיוחד לשחיקה, ולכימיקלים. בנוסף הלינולאום משמש כסביבה שלילית לחיידקים ומכאן שהוא מאוד סטרילי, ולכן נעשה בו שימוש רב במרפאות ובבתי חולים. הלינולאום היה הריצוף הגמיש הראשון וייצורו הופסק כמעט לחלוטין עם הופעת ה-PVC והגומי, אך לאחרונה החלו שוב לייצרו, כיוון שהוא ניתן למיחזור.

 

אהבה ממבט ראשון

פעם בשנה אנחנו מתכננות טיול סובב עיצוב. זה תמיד מרענן להציץ מקרוב על איך העיצוב מתורגם במקומות אחרים, וזה גם אחלה תירוץ לנסיעה לחו"ל. את הלינולאום פגשנו לראשונה באחד מטיולי העיצוב שלנו, בקופנהגן שבדנמרק. בקופנהגן הלינולאום מעולם לא באמת יצא מהאופנה. כמעט בכל חנות ריהוט ואקססוריז לבית, ובהרבה עסקים ובתי קפה מציגים לראווה את ההזדמנויות העיצוביות השונות שהלינולאום מציע. בביקור בחנות הרהיטים BOLIA, מצאנו את עצמנו מלטפות, מצלמות ומסתכלות מקרוב על החומר המפתיע הזה, המשתלב בעיצוב רהיטים שונים של החברה. הרהיטים שהחברה מייצרת משלבים את הסגנון המודרני עם נגיעות רטרו, ומציעים עיצוב שמודע לסביבתו ועושה שימוש בחומרים טבעיים. ולכן הלינולאום הוא שחקן חיזוק משמעותי במוצרים שלהם. שולחנות אוכל ושולחנות עבודה, מדפים ומזנונים, מחופים בלינולאום , ומייצרים קו עיצוב נקי ורך , עם קריצה נוסטלגית. לשימוש המרתק בלינולאום מצטרפות עוד חברות דניות כמו MillionPlease wait to be seated ועוד. אל דאגה, לאלו מכם שהסתקרנו ממש ומעוניינים לרכוש את הרהיטים המיוחדים אלו, יש בארץ כמה מקומות שמייבאים אותם: PRAT LIVING, PAS NORMAL וגם בטולמנס דוט ובפיק אפ תימצאו רהיטים משולבי לינולאום.



הברווזון המכוער

ההמלצה שלנו בכל הנוגע לחומר שובר המוסכמות הזה, היא שחבל להשאיר אותו רק על הרצפה! כמו שכבר אמרנו, הלינולאום הוא פתרון נגיש, פונקציונאלי ורב גוני בכל הקשור בעיצוב פנים, על כן, למה שניתן ממנו רק נגיעה קטנה ברהיט ספציפי, אם אפשר לחפות איתו חלל שלם, כמו המטבח. הלינולאום משתלב טוב עם כל חומר גלם, ויכול לשדרג את המטבח לא רק מבחינת הנראות. בגלל תכונות החומר, העמידות והתחזוק הקל, הלינולאום יכול להוות פתרון פונקציונאלי במחיר שפוי לחיפוי חזיתות המטבח. חברת REFORM הדנית השכילה לקחת את החומר צעד אחד קדימה, ומציעה ללקוחותיה שידרוג מטבחי איקאה ע"י חיפוי לינולאום. החברה מציעה עיצובים מרהבים לחיפוי חזיתות יחידות הבסיס של איקאה, ואף משלבת את הלינולאום במטבח בתור משטח עבודה.



אנחנו אוהבות את השילוב של הלינולאום עם חומרים שהפנים שלהם מעניין לפעמים יותר מהחוץ, כמו הבירץ'. הבירץ' הוא לוח עץ תעשייתי המורכב משכבות עץ. כשחותכים את הבירץ' נחשפות השכבות האלו, דבר המקנה לבירץ' את הלוק התעשייתי שלו. חיפוי הבירץ בלינולאום יוסיף עוד שכבת עניין למראה החזית וישדרג את לוח העץ הפשוט. שילוב חומרים אלו (הלינולאום והבירץ'), הוא הזדמנות להעמיק את החשיבה על הפרטים והגימורים שניתן לייצר בחזיתות המטבח. דוגמא טובה לכך היא יצירת ידית שקועה בחזית. גריעת צורה הידית, תחשוף את החיבור בין 2 החומרים, ותעניק למטבח סטנדרטי מראה יוצא דופן ושיקי. בנוסף ניתן לייצר מטבח עם חזיתות רציפות וחלקות , או מטבח המחולק למסגרות הבירץ החשוף, ולהשיג עיצוב ייחודי שלא נתקלים בו הרבה בתחום המטבחים. עיצוב סקנדינבי שמו, המשלב נגיעות של שני סגנונות עיצוב, מודרני ורטרו. מצד אחד מנימליסטי, ומצד שני שונה ולא סטנדרטי. למרות הדעה הרווחת, עיצוב סקנדינבי הוא לא מונכרומט וקר, זה עיצוב עם הרבה צבע ותעוזה, במינון נכון ובחיבורים מדוייקים.


 

התדמית האטרקטיבית החדשה של הלינולאום, תוכל להחליף חומרים רבים אחרים, בתחום הריהוט בכלל ובתחום המטבחים בפרט. היתרונות הרבים הגלומים בו, ואפשרויות העיצוב המגוונות, יסיעו ללינולאום לחדור לכל תחומי עיצוב הפנים, הפרטיים והמסחריים, ולענות על צרכים יומיומיים בסיסיים מבלי להתפשר על העיצוב.

 

כל התמונות במאמר לקוחות מפינטרסט.


אנחנו מזמינות גם אתכם להיפתח, להעז ולגלות עולמות חדשים ושילובים מרתקים ביחד איתנו.










bottom of page