top of page
  • תמונת הסופר/תstudio LEESH

עיצוב למשתכן

נובמבר 2019 | studio LEESH


קניתם דירה בתכנית "המחיר למשתכן", עשיתם צעד ענק להגשמת חלום הבית, ואתם לא מעוניינים לחכות לטופס 4 ולהתחיל לשבור קירות?, אתם לא מתכוונים לוותר על המטבח של הקבלן? ובעיקר יש לכם תקציב מוגבל ואתם לא רוצים להכנס להוצאות גדולות שלא התכוננתם אליהם?

במאמר זה, נפרט, מתוך ניסיוננו עם לקוחות בדיוק כמוכם, איך ניתן להוציא את המקסימום מתוך המפרט הבסיסי של דירות המחיר למשתכן. נסביר איך להפוך דירה סטנדרטית, לדירה מעוצבת ובעיקר מותאמת לכם אישית.

מאחר והתכנון המוצע בדירות מסוג זה הוא לרוב גנרי, ובדירות 'מחיר למשתכן' אין ״שינויי דיירים״ המאפשרים לכם להכניס את עצמכם לתוך התכנון היבש, חלק גדול מהפתרון מתחיל בעיצוב נכון. ריכזנו עבורכם מספר טיפים, שיהפכו את המפרט הבסיסי לדירת חלומותיכם.


 

שלב ראשון: 'אן דן דינו'

בהתראה קצרה מאוד, ובזמן מוקצב, על הזוכים המאושרים לעשות בחירות זריזות מתוך המפרט הקבלני. רוב הלקוחות שפונים אלינו לאחר שרכשו 'דירה למשתכן' חוששים משלב זה - בו צריך לקבל החלטות מהירות וגורליות על הנראות של הדירה. שני הטיפים הראשונים נכתבו מתוך ניסיוננו הרב בבחירות מסוג זה, ונועדו להפיג את החששות וחוסר הוודאות.

 

#טיפ 1 - לפתוח דף חלק

בדרך כלל, מוקדם מן ההגיון, תדרשו לבחור ריצופים, חיפויים וכלים סניטרים. זהו שלב קריטי מאוד בתכנון העיצוב הסופי של הבית. לרוב המבחר שהקבלן מציע הינו מצומצם מאוד ובסיסי, אך עם זאת הוא גם מאוד ניטרלי ויכול לשמש כפורמט טוב לכל עיצוב שיבוא בהמשך. למעשה בשלב זה של בחירות, אנו ממליצות ללקוחותינו לשחרר את הפנטזיה הנקודתית ( כמו פרקט בכל הבית), ולעשות בחירה חכמה שתהווה בסיס טוב להמשך. לכן, הטיפ הכי פרקטי בנושא, הוא לבחור ריצופים וחיפויים חלקים בצבעים אחידים ככל הניתן. כך, יהיה קל יותר להלביש את הבית בכל סגנון בו תרצו, על מצע אחיד ונייטרלי. לדוגמא אמבטיה שכולה לבנה תשתלב טוב עם כל צבע ארון\קיר שתרצו להוסיף, ואילו לבסיס בצבע דומיננטי או בעל טקסטורה עשירה, יהיה מאתגר יותר להתאים ריהוט\ארונות וכו'.



#טיפ 2 - זה שאינו יודע (מה) לבחור

תוכניות הבנייה בדירות מחיר למשתכן משתנות בין דירה לדירה, גם אם הן נמצאות באותו בניין. בכל דירה חלוקות שונות, מיקומי חללי רחצה, ארגון החלל הציבורי וכו'. כחלק מהרעיון של "דיור בר השגה", כל רוכש בוחר מבין דירות הבניין את הדירה המתאימה לו. כמובן שכל הקודם "זוכה". עם זאת, כדאי להכיר לפני ולהתייעץ עם מומחים בתחום בכל הנוגע לדגמים המוצעים על ידי הקבלן. נסו לאפיין ככל הניתן מה הם הדברים החשובים לכם ביותר בבית, וכך תבחרו את האפשרות המדוייקת ביותר לצרכים האישיים והמשפחתיים שלכם.




 

שלב שני: 'הדשא שלי ירוק יותר'

הרגע המיוחל הגיע וקיבלתם את המפתח. נכנסתם לדירה ופתאום הבנתם שהיא הרבה יותר קטנה ממה שדמיינתם, דומה לדירה של השכן, ובעיקר ריקה לחלוטין ונטולת אופי.שלושת הטיפים הבאים יעזרו לכם לייחד את דירתכם, להפוך אותה לדירה מעוצבת לפי טעמכם וסגנונכם האישי, ובנוסף יעזרו לכם לצמצם עלויות.

 

#טיפ 3 - מיזוג אוויר- שתי ציפורים במכה

בהתאם למפרט הסטנדרטי של המחיר למשתכן, הקבלן אינו מחוייב להתקין בדירה מערכת מיזוג. בכל דירה תהיה הכנה למערכת מיזוג אוויר מיני מרכזית, כולל תשתיות וניקוז. במועד מסירת המפתח, הדיירים ישלימו את ההתקנה. חשוב תמיד להתייעץ עם יועץ מיזוג אוויר, שימליץ על המערכת היעילה והחסכונית ביותר עבור הדירה , ובנוסף חשוב לתת תשומת לב גם על הפן העיצובי.


​כאן אפשר לתפוס שתי ציפורים במכה, ולמזג את תשתיות המזגן עם גופי תאורה. אומנם ההנמכה נעשית מטעמים פרקטיים (הסתרת מערכות המיזוג), אך היא עונה גם על צרכים דקורטיביים. כחלק מהתקנת המיזוג תידרשו לבצע עבודות גבס משלימות, הנמכות ופתחים. הנמכות הגבס יוצרות בחלל אזור מוגדר ומשנות את הפרופורציות בחלל - לדוגמא מעל פינת האוכל או האי במטבח. בנוסף הנמכת גבס מאפשרת לשלב גופי תאורה שקועים, וכך ניתן לשדרג את האווירה ולקבל אפקט מרשים.


#טיפ 4 - חללי רחצה- סוף מעשה במחשבה תחילה

בדירות המחיר למשתכן המגבלות גדולות והזיכויים קטנים. לרוב אנחנו ממליצות לזוגות לעבוד עם מה שיש, ויודעות לתת טוויסט לסטנדרט הקבלני. למרות זאת , חללי הרחצה הם המקום היחיד בו אנו ממליצות ללקוחותינו לוותר על מה שהמפרט מציע, ולקבל זיכוי על ארונות חללי הרחצה. זיכוי על ארון הרחצה, יגרור איתו גם ויתור על הכיור וברז הכיור, כיוון שהקבלן מציע אותם כסט, יחידה אחת מובנית.

מנסיוננו, ישנן חברות רבות המציעות את אותה החבילה (ארון +כיור+ ברז) , במחירים אטרקטיביים במיוחד. לזיכוי שתקבלו תוסיפו מעט כסף, ותוכלו לתת טאץ' עיצובי לחלל הרחצה. כפי שציינו קודם, אם נעשה בחירות חכמות בכל הנוגע לריצופים וחיפויים, נוכל לייצר עיצוב ייחודי בחללי הרחצה.

לשדרוג ארון האמבטיה, ניתן להוסיף צבע בגוון מעניין לקיר (המלצתנו היא צבע שמן על בסיס מים, צבע עמיד ללחות שמתנקה בקלות), מראה מעוצבת ואביזרי אמבטיה מעוצבים (מתלי מגבות, סבוניה וכו'). כך באמצעות כמה נגיעות פשוטות תייצרו מוקד בחלל הרחצה, ותשנו לחלוטין את המראה הקבלני.

לנוחיותכם אלו החברות שאנחנו אוהבות לעבוד איתם בכל הקשור לארונות אמבטיה, יש להם מבחר גדול ומחירים נוחים: BATIO #BANIOS #EBATH#



#טיפ 4 - כל הביצים, במטבח אחד

הסלון והמטבח כבר מזמן התאחדו אל חלל אחד משותף, וכך גם מתוכננות כל הדירות בתכנית המחיר למשתכן. עובדה זאת, הופכת את המטבח למרכז הבית - גם אם אינכם בוגרי מאסטר שף ומכינים ארוחות גורמה כל ערב. פה אנחנו מזמינות את הלקוחות שלנו לחגוג, ולהקפיץ את מראה הדירה למעלה. נכון, את השדרוג תוכלו לבצע אך ורק לאחר קבלת המפתח - אך אם יודעים לתכנן מראש, אפשר לייצר מצב שעד שבוע מרגע קבלת המפתח המטבח המשודרג שלכם כבר יותקן בדירה.

אומנם אנו ממליצות ללקוחותינו להשקיע במטבח מעט יותר, אך בשדרוג המטבח, הקונספט של צמצום עלויות מיושם, ובצורה הכי מובהקת שלו. המטבח שקיבלתם מהקבלן יכול להוות תשתית מעולה למטבח שחלמתם עליו, ואלו הטיפים להגשמת החלום:

  • הוסיפו לבסיס הקיים יחידות אחסון נוספות.

  • שדרגו את חלוקות הפנים והוסיפו פרזול ליצירת מזווה/מגירות פנימיות וכו׳

  • החליפו חזיתות שיקפיצו את המראה הכללי

  • במידה ואפשר הוסיפו אי עבודה/ישיבה.

חשוב לעשות תכנון מראש ולעבוד עם נגר המתמחה בשדרוג מטבח קיים, בכדי שהשדרוג לא יראה כטלאי אלא שלם ואחיד.



 

לסיכום - כשמדובר בעיצוב של דירות 'מחיר למשתכן', אין מניעה להתכונן ולייצר עיצוב אישי מבעוד מועד. ניתן בתקציב מוגבל לשבור את השבלונה הקבלנית המשעממת, ולהשביח את הדירה בעזרת יישום נכון של עיצוב פנים.

 

*כל הכתוב במאמר זה, הינו מידע כללי בלבד, מתוך נסיוננו עם לקוחותינו.


גם אתם קניתם דירה ב'מחיר למשתכן' ויש לכם עוד שאלות? מעוניינים בייעוץ וליווי בתהליך 'המשתכן' האישי שלכם?




bottom of page